05 Ağustos 2008

Mini Midye Poğaça

Bu poğaçayı Selin Çağlayan'ın sitesinde gördüm. Minik minik olması ilgimi çekti. Denedim. Çok çok güzel oldular. Zeytinyağı ile yapılıyor olması da tercih nedenim oldu. Sık yaptıklarım arasına girecek bir tarif bu...

Tarif, detaylı fotoğrafları ve hikayesi ile Selin'in sitesinde. Ama ben yine de kısaca bir tarif yazayım.

Malzeme:
3 kahve fincanı kekun
4 kahve fincanı un
1 çay bardağı zeytinyağı
1 çay bardağı ılık su
1 yumurta
üzerine sürmek için biraz süt

İç:
200 gr. beyaz peynir
1 yemek kaşığı zeytinyağı
karabiber

Yapılışı:
Bütün malzemeler karıştırılarak hamur hazırlanır. Hamur dinlenirken iç malzemesi hazırlanır. Hamur yarım cm. kalınlığında açılır ve su bardağı ile kesilir. İç malzemeleri konarak, tek tek sıkıştırılarak kapatılır. Üzerine fırça ile süt sürülür ve susam serpilir.
180 derece önceden ısıtılmış fırında pişirilir (üzerine yumurta sürülmediği için fazla kızarmıyor, pembeleşmesi yeterli).
Güzel demlenmiş bir çayın yanında afiyetle yenir.

19 yorum:

geçkalmadımki dedi ki...

hem de ne güzel yenir..
ellerine sağlık sevgili arkadaşım...

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefisler Hülya'cığım,ellerine sağlık canım..


Sevgiler..

hülya dedi ki...

Poğaçalar pek güzel görünüyor Hülya Hanım. ellerinize sağlık. ben ikinci bebişten sonra hiçbirşey yapamaz oldum :) şimdi size komşu olmak vardı :) yanaklarınızdan öpüyorum. hy

www.berrince.com dedi ki...

Katı yağ olmaması benim de hoşuma gitti. Bu tarif tam benlik. Paylaşımın için teşekkürler.
Sevgiler,
www.berrince.com

Selin dedi ki...

Ellerine sağlık canımcım. Sevgilerimle...

kizilciksurubu dedi ki...

Hayirli kandiller.

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Ne güzeller... Birer lokmalık...

Ellerinize sağlık... Sevgiler...

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Hulya'cigim,
Ben de genelde zeytinyagli tarifleri tercih ediyorum. Cay ile ne guzel eslik etmistir size:)
Sevgiler

sennur dedi ki...

Çok sağlıklı bir tarif, çok da şirin görünüyorlar, kopyaladım, sanırım ben de çok sık yapacağım, ellerine sağlık, afiyet olsun
Seevgiyle kal

GULENAY dedi ki...

Hulya ablacim,
hayirli ramazanlar dilerim...Operim.

sennur dedi ki...

Sevgili Hülya, hayırlı ramazanlar dilerim
Sevgiyle kal

geçkalmadımki dedi ki...

Benden bir bölüm daha geldi, senden de yeni yazı, yeni yemek tarifi bekliyorum... :))
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

www.akrepburcu58.blogcu.com
Çok güzel görünüyor,elinize sağlık. Ama anlayamadığım içinde kabartma tozu yok. Kekun koymuşsunuz, kabartma tozu görevini mi yapıyor acaba?

Aybike Ceylan dedi ki...

Bayramini kutluyor, daha nice saglikli ve guzel bayramlar diliyorum.Hulya'cigim, umarim hersey yolundadir.

Sevgilerimi gonderiyorum.

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

MUBAREK RAMAZAN BAYRAMINI SEVDIKLERINLE BERABER SAGLIKLI VE HUZUR ICINDE GECIRMENI VE HAYIRLARA VESILE OLMASINI DILERIM.
ALLAH NICE HUZURLU, BEREKETLI BAYRAMLAR NASIP ETSIN.

LaMa dedi ki...

bayraminiz kutlu olsun Hulya Hanim,Saygilar

geçkalmadımki dedi ki...

İyi Bayramlar Canım Arkadaşım..
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba Hülya hanım, bu poğaçayı denedim, çok güzel oldu. Dün oğluma Bursa'ya koli gönderdik,bundan yaptım. Çok kolay ama çok lezzetli. Elinize sağlık. akrepburcu58

buhsem dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.