29 Ocak 2009

Şehriyeli tavuklu salata

Uzun bir aradan sonra merhaba... Blogumu yeteri kadar ihmal ettim. Sayfama biraz ilgi göstereyim, aradaki farkı kapatayım istiyorum.

Bu salatayı ilk kez bugün gelen misafirlerime yaptım. Çok beğenildi. Aslında diyet yapanlar ya da hafif bir akşam yemeği tercih edenler için başlıbaşına bir öğün bence...

Malzeme:

bütün tavuk

tel şehriye

kıvırcık

domates

limon

sızma zeytinyağı

tuz


Yapılışı:

Tavuk tuzlu suda haşlanır (bir bütün tavuk haşladım ama bunun yarısını kullandım). Tavuk etleri didilir.


Şehriyeler teflon tavada (yağsız) pembeleşinceye kadar kavrulur. Salata tabağına kıvırcık ve domatesler doğranır. Şehriye ile karıştırılmış tavuklar (tavuklar soğuk olacak) eklenir. Arzuya göre başka malzemeler de eklenebilir.


Limon suyu, tuz ve sızma zeytinyağı bir sos kabında iyice karıştırılır ve servis esnasında salatanın üzerine dökülür.

2 yorum:

Hülya dedi ki...

Salata çok şık görünüyor eminim lezzeti de çok güzeldir.
Ellerine sağlık

akçahan dedi ki...

Hoşgeldin ! Ben de bebeğimden dolayı epey ara vermek zorunda kalmıştım arkadaşım.
Salata değişik ve hoş görünüyor.
Sevglerimle...