28 Şubat 2009

Brezilya Nakışı - Brazilian Embroidery


Brezilya nakışına çok ilgi duyuyorum ve bu konuda öğrendiklerimi, denemelerimi blogumda paylaşacağım.
Aslında bu nakışın bilinen nakış tekniklerinden çok da farklı bir yanı yok, ayrıca Brezilya kültürü ve sanatının da bir parçası değil. Peki neden Brezilya Nakışı denmiş?
Yaygın olarak kullanılan floş ipliklerin (rayon), ilk kez Brezilya'da kullanılması ve bu ülkede üretilmesi bu nakış tekniğine bu adın verilmesine neden olmuş.
Brezilya nakışının en önemli özelliği üç boyutlu nakış (three dimensional embroidery) olması. Belli bir tekniğe ya da sınırları çizilmiş bir modele bağlı kalınması çok da gerekmiyor. Hayal gücü kullanılarak sınırsız modeller ve teknikler kullanmak mümkün. Yalnızca yapılan modellerin dolgulu, kabarık formlar alması önemli. Tabii Brezilya nakışına mal edilmiş olan teknikler de var. Bu teknikleri diğer nakış teknikleri ile harmanlayarak kullanmak gerekiyor.




Ve Brezilya nakışı bir pano.Bunu da bordo renklerle denedim.
Bu da başka bir örnek. Bir örtü köşesine işlemiştim.

Nakış, insanı çok dinlendiren, keyif verici bir uğraş. Renklerle uğraşmak, işlediğiniz modele hayallerinizi katmak ve hatta yeni nakışlar için hayaller kurmak bile insana huzur veriyor.

25 yorum:

KİZHATCE dedi ki...

inanılmaz güzel olmuş ,elleriniz dert görmesin arkadaşım:)bana da beklerim...sevgiler....

h.yıldırım dedi ki...

fotoğrafları yakından inceleyip, bu nakışın nasıl yapıldığını anlamaya çalışıyorum ama nafile. nakış zaten çok güzel, bir de sizin renk seçiminizle gerçekten huzur verir hale gelmiş.

geçkalmadımki dedi ki...

Rüya gibi Hülyacım.. ellerine sağlık..
Benim ilk göz ağrım ya bu blog, öbürlerini ziyaret etmeyi unutuyorum..
Sevgiler sana....

sennur dedi ki...

Çok güzel çoook, ellerine sağlık, renkler, nakış her bişey fevkaladenin fevkinde olmuş:)))
Sevgiyle kal

mamila dedi ki...

Çok güzeller hülyacım ellerine sağlık sevgiler

Adsız dedi ki...

arika bir işleme olmuş,elinize sağlık. akrepburcu58

sibella dedi ki...

inanmiyorum ne kadar guzel bir nakis bu boyle..renkler muthis...ben el isini cok severim,kendim yapmasam da..bu bence enfes bir cerveveye asilmali ve evin en guzel duvarlarini suslemeli...ben yapsaydim boyle seyler kesin butun duvarlar cerceve dolardi..elinize gozunuze saglik:)

Hanife dedi ki...

Cok guzel olmus Hulya'cigim,
Ellerine saglik.

Damak Tadı dedi ki...

Bayıldım Hülya'cığım,ellerine sağlık..


sEVGİLER..

berrin dedi ki...

Süper bir iş olmuş.

www.berrince.com

sennur dedi ki...

Geldim, güzelliğe gene baktım, kurabiye tarifini çaldım, gittiiiim
Sevgiyle kal

ufuk dedi ki...

ÇOK GÜZEL OLMUŞ.ELLERİNİZE SAGLIK, BLOGUNUZU İLK KEZ ZİYARET ETTİM ÇOK GÜZEL VE ZEVKLİ. BENDE BEKLERİM SEVGİLER....

DÜN BUGÜN dedi ki...

Harikasınız,çok hoş görünüyor.Elinize sağlık.

DİDEM dedi ki...

ÇOK ŞIK HARİKA GÖRÜNÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK...

one ben bir sey dedi ki...

muhteşem hülyacım benimkileride brezilya harici -ama bir tepsi yaptım brezilyadan-yayınlayacağım
hopefully :)
sevgilerimle

LeoTheMaster dedi ki...

Blog Ödülleri 2009, Windows Live Spaces alanında en iyisi olduğumu düşünüyor, değerli oyunuzu bekliyorum, işte oy vermek için link: http://2009.blogodulleri.com/blog/leothemaster-spaces

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Bu nakışın renklerine bayıldım yapanın eline emegine sağlık.

Adsız dedi ki...

Hülya Hanım çok beceriklisiniz. Gerçekten nakışlarınız çok güzel olmuş.Konutkent-2'de oturuyorsunuz diye biliyorum. Doğru mu? Ben Konutkent-2'deyim, yeni emekli oldum.Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği, Çayyolu Şubesi'nde kermes hazırlığı için dikiş, nakış da yapılıyor.Siz de katılsanız çok yararınız olurdu.Sevgiler...
Ayşen

Hülya YILMAZ dedi ki...

Ayşen Hanım merhaba. Demek komşuyuz... Aynı binada çıkarsak da şaşırmayacağım artık!
Andığınız derneğe daha önce gitmiştim.
Becerikliliğe gelince... Pek becerikli sayılmam ama elişlerine ilgi duyduğum kesin.
sevgiler, tanışmak üzere...
e-posta adresime de yazabilirsiniz.

dantelistan dedi ki...

ne bu güzellik görünce dayanamadım ve bu güzelliğe takdirimi bırakmassam yazık olur dedim ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

çok güzel ellerinize salık bayıl dım ben de brezilya oda takımı yapıyorum görebilseydiniz yorumunuzu ögren mek isterdim

Adsız dedi ki...

ellirinize sağlık çok hoşlar ben de deri işinden salon takımı yapmak istiyorum ama pek örnek yok varsa resimleriniz görmek isterimteşekkürler

yaseminlerim dedi ki...

Merhaba hulya hanim brezilya isin harika olmus tebrik ederim ellerine saglik,cok merak ediyorum brezilya isini bu aralar kendi kendime ogrenmeye calisiyorum basarabilirmiyim bilmiyorum siz nasil ogrendiniz kursa gitmem gerekiyormu hayirli aksamlar dilerim bloguma bende bekliyorum sevgiler:))

yaseminlerim dedi ki...

Merhaba arkadasim kendi kendime ogrenmeye calisiyorum elim her isi yatkindir kurdele isi ve brezilya isini bilmiyorum sadece kursa gitmek isterdim fakat esim hasa firsat bulmak zor sizi tanidigima cok menmun oldum hayirli cumalar dilerim kibristan sevgiler selamlar:))

yaseminlerim dedi ki...

Merhaba hulya hanim menekseli brezilya isinize hayran kaldim bana rica etsen orneyi yollarmisiniz birseyler yapmaya calisiyorum amatorce .