26 Ağustos 2010

Hellim Peynirli - Dolama Börek


Tarif, Teslime Mahmutoğlu'nun "Ekmek ve Yemek Tarifleri" kitabından. Kitapta özellikle ekmek çeşitleri ve hamur işlerine dair çok güzel tarifler var. Öneririm. Evde ekmek yapmayı sevdiğim için çok sık yararlanıyorum.

Tarifi de kitaptan aynen aktarıyorum.

Malzemeler:

Ekmek Hamuru İçin:

500 g un
1 su bardağı ılık süt
1 paket kuru maya
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 yemek kaşığı erimiş tereyağı

İç Malzemesi:

1 paket (250 g) hellim peyniri (rendelenmiş)
yarım su bardağı kadar siyah zeytin (küçük doğranmış)
1 tatlı kaşığı kekik

Üstüne sürmek için:
1 yumurta sarısı, 1 yemek kaşığı süt

Yapılışı:

1) Hamur malzemesini karıştırarak katıca bir hamur yapın; elinizle 5-6 dakika yoğurun. Odada 10 dak. kadar dinlenmeye bırakın, siz bu arada içini hazırlayın.

2) İçi: Peyniri rendeleyin, zeytinleri küçük doğrayın ve hepsini kekikle bir kasede karıştırın.

3) Börek: Tezgaha un serperek, hamuru 40 cm. kadar bir çapta oklava ya da merdaneyle yardımıyla kalınca açın. Üstüne iç malzemesini serpiştirin. Sonra hamuru içe doğru rulo şeklinde sarın.

4) Şimdi bu ruloyu bir kaba aktarıp, üstüne al-folyo ile gevşekçe kapatıp, mayalanmaya bırakın: ılık ortamda bırakırsanız: yaklaşık 50 dakikada, buzdolabında bırakırsanız: yaklaşık 7 saatte mayalanacaktır. Mayalanınca hamurunuzun hacmi 2 katına çıkacaktır.

5) Fırınınızı 250 C'ye ayarlayın ve çalıştırın: bırakın 10-15 dakika kadar ısınsın.

6) Mayalanan hamurdan 2 cm kalınlığında dilimler kesip, yağlanmış fırın tepsisine aralarında mesafe bırakarak yerleştirin.

7) Dilimlerin üstüne çırptığınız "yumurta sarısı+süt" karışımından fırça yardımıyla sürün.

8) İyice ısınmış fırında pişirin; üstleri kızarana kadar. Sıcak servis yapın.


Not: Kitapta yapım aşamaları fotoğraflarla anlatılmış. Ben buraya yazmayı başlangıçta düşünmediğim için fotoğraf çekimi yapmamıştım. Yalnızca fırından çıkmış son halinin fotoğrafını paylaşıyorum. Çocuklar çok sevince paylaşmak istedim.

6 yorum:

Özlem dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel görünüyor. dip not : illa zeytin olacak yani içinde ben ayıklayayım diye di mi :))

Hülya YILMAZ dedi ki...

Özlem'cim, yeter ki sen önceden haber ver "geliyorum" diye. ben sana yalnızca hellimlisini yaparım.

daimamutfak dedi ki...

Hülyacığım ellerine sağlık. Uzunca bir aradan sonra güzel bir tarifle buradasın.Deneyeceğim önerini..sevgiler.

Hülya YILMAZ dedi ki...

sevgili neri,
haklısın burayı ihmal etmeye başladım. ihmal ediyorum ama bırakmıyorum!!!
bu çöreği bi dene ve balkonda çayın yanında afiyetle ye...
sevgiler,

Hülya YILMAZ dedi ki...

sevgili neri,
haklısın burayı ihmal etmeye başladım. ihmal ediyorum ama bırakmıyorum!!!
bu çöreği bi dene ve balkonda çayın yanında afiyetle ye...
sevgiler,

lezzet sefasi dedi ki...

Harika gorunuyor ellerinize saglik.
Sefa