20 Kasım 2010

Ayva Tatlısı

Ayva zamanı... Bahçemizdeki ayvalar olmuşlar. Bu yıl boyutları küçük ama sayısal olarak daha çok oldular. Ben de bu ayvalarla yaptığım ayva tatlısı tarifimi buraya yazayım istedim.
Malzeme:
2 ayva (benim ayvalarım küçük boy oldukları için 3 ayva kullandım)
1 su bardağı şeker
1 su bardağı su
6-7 karanfil

Yapılışı:
Ayvalar soyulur ve ortadan ikiye bölünür. Ortadaki çekirdek yatakları çıkartılır. Ben kavun kaşığı kullandım. Daha kolay ve daha düzgün oluyor.
Yayvan çelik tencereye (karnıyarık tenceresi) ayvalar dizilir, üzerine şeker, su ve karanfiller (arzu edilirse biraz kırmızı şeker boyası-ben ekledim. rengini böyle daha çok seviyorum) eklenerek, yaklaşık 2 saat ayvalar yumuşayıncaya kadar pişirilir. Soğuyunca üzerine kaymak konarak servis yapılır.

1 yorum:

lezzet sefasi dedi ki...

En cok sevdigim tatlidir. Bu gun ayva alayim dedim ama markette tanesi $ 1,88 olunca vaz gectim.
Biraz takip edicme fiyatalari $ 1,00 oldugunda hemen bende yapicam.
Ellerien saglik sekercim
Sevgiler
Sefa