09 Kasım 2010

revani

Bu tarif benim genç kızlık zamanında tuttuğum tarif defterimden. Defteri geçenlerde annemlerde bulunca bu revaninin ne kadar güzel olduğunu ve ondan sonra ne kadar tarif denedimse bu lezzeti yakalayamadığımı hatırladım. Bu tarifte irmik miktarı fazla. Ve gerçek revani tarifi budur bence. Umarım deneyenler de severler... Bakın yakında bayram var. Bu tatlıdan yapıp misafirlerinize ikram etmeye ne dersiniz???

Malzemeler:
7 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı yoğurt
125 gr. erimiş margarin
2 paket kabartma tozu
1,5 su bardağı un
500 gr. irmik

Yapılışı:
İlk olarak fırın 180 derece ısıtılır. Yumurta ve şeker beyazlaşıncaya kadar çırpılır. Yoğurt ve yağ eklenip karıştırılır. Un ve kabartma tozu konur. Malzeme kek kıvamına gelinceye kadar irmik kontrollu olarak yavaş yavaş eklenir (yumurtanın büyüklüğü ve bardak ölçüleri kıvam tutturmada etkili olabiliyor). Ben 500 gr. irmiğin tamamını kullandım.
Yağlanmış fırın tepsisine (kenarları yüksek olsun) dökülür ve fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirilir.

Şerbet:
1 kg + 1 su bardağı toz şeker
1 lt + yarım bardak su
yarım limon suyu

Şeker ve su kaynatılır. Limon suyu eklenir. Bir taşım daha kaynatıp altı söndürülür.

Not: Bilindiği üzere;
  • şerbet soğuksa, kek sıcak,
  • kek soğuksa, şerbet sıcak,
  • veya hem kek, hem şerbet ılık olacak.

1 yorum:

lezzet sefasi dedi ki...

gorunum guzel 7 yumurta bana biraz fazla gibi geldi.
ellerinize saglik
Sefa