02 Eylül 2010

üç renkli börek

Üç Renkli Börek
Bu böreğin tarifini hep duymuştum ama yememiştim ve denememiştim. Geçtiğimiz hafta Özlem'ciğim yapmış. Çok da güzel yapmış. Ben de unutmadan denemek istedim.
Malzeme (bu böreği sözlü bir tarife göre ve göz kararı yaptığım için, ölçülerim de göz kararı olacak)
  • 4 yufka
  • ½ bağ kadar ıspanak
  • 1 kuru soğan
  • 2 havuç
  • 100 gr. kadar pastırma
  • kaşar peyniri
Börek harcı için: 1 yumurta, biraz zeytinyağı ve biraz süt çırpılır.
Yapılışı: Soğan yemeklik doğranır, biraz sıvı yağda pembeleştirilir. Ispanak yaprakları eklenerek diriliği geçene kadar kavrulur. Tuz, karabiber, pul biber ve istenen baharatlar eklenir.
Havuçların kabukları kazınır ve rendelenir. Biraz sıvıyağda kavrulur. tuz ve istenen baharatlar konur. Ben biraz yenibahar kullandım.
Yufkanın birisi yayılır. İçine ıspanaklı harcın tamamı yayılır. Üzerine bir yufka daha yayılır. Onun üzerine de havuçlu harç yayılır. Üçüncü yufka yayılır, üzerine börek harcı sürülür, çemenleri ayıklanmış ve kıyılmış pastırma serpilir, kaşar peyniri veya dil peyniri rendelenir.
Bu yufkaların iki yanından biraz içine doğru katlanır.Yuvarlak taraflardan ise (her iki taraftan) yufkalar ortaya kadar yuvarlanır.
4. yufkaya börek harcı sürülür ve yuvarlanmış börek bu yufkaya sarılır. Yağlı kağıt yayılmış tepsiye konur ve üzerine börek harcı sürülerek 200 C'de önceden ısıtılmış fırında pişirilir.Dilimlenerek servis yapılır.

Hiç yorum yok: