02 Eylül 2010

zeytinyağlı enginar

Zeytinyağlı Enginar
bu aslında yalnızca zeytinyağlı değil, iç baklalı, bezelyeli, havuçlu, patatesli enginar... Şimdi enginar zamanı. özellikle karaciğere çok faydalı, bol bol yemeli. Bir gün dolmasını yapmak istiyorum ama o temizlemesi yok mu... yine de yapacağım ve bloguma koyacağım...
Malzeme:
  • 6 ayıklanmış, temizlenmiş enginar
  • 2 patates
  • 2 havuç
  • 300 gr. kadar iç bakla
  • 300 gr. kadar bezelye
  • zeytinyağı
  • arpacık soğanı (ben 15 tane koydum)
  • olmazsa olmazı-dereotu
  • 1 limon
  • 1 tatlı kaşığı un
  • tuz, şeker
Yapılışı: Limonun suyu sıkılır, ve un ile ezilir, buna yavaş yavaş, 2 bardak kadar soğuk su eklenir. yıkanmış enginarlar bu suyun içine konur. Patatesler ve havuçlar, soyulur, yıkanır ve küp küp doğranarak enginarlarla birlikte suya konur. Ayrı bir kapta kabukları soyulmuş iç bakla ve bezelyeler haşlanır. Geniş bir tencerede arpacık soğanlar zeytinyağında (ben biraz az kullanıyorum) ağır ateşte biraz kavrulur. Enginar, patates ve havuçlar suyuyla birlikte tencereye eklenir. Ağzı kapatılarak ve kaynadıktan sonra ateş küçültülerek pişirilir.  Haşlanmış bezelye ve iç baklalar eklenir ve iki tıkladıktan sonra (anneler böyle der) soğumaya bırakılır. Soğuyunca, enginarlar servis tabağına alınır, diğer sebzeler enginar çanağının içine ve dışına doldurulur, kıyılmış dereotu ile süslenerek servis yapılır.

Hiç yorum yok: