12 Kasım 2011

zeytinli ekmek

Kıbrıs'lı bir arkadaşımdan duydum. Zeytinli, çeşnili bir ekmek. Annesinin içine taze kişniş de eklediğini söyledi ama benim ekmeğim kişnişsiz... Kişniş alışkın olduğumuz bir tat değil ama yine de olsaydı ekleyecektim denemek için. Başka sefere artık. Kendimce bir hamur mayalayıp malzemeleri de ekledim. Pişme süresince çok güzel kokular geldi ve sonuç: Çayın yanına nefis bir ekmek oldu. Gelelim tarife:

Malzeme:
4 su bardağı un
1,5 su bardağı sıcak su
1 paket yaş maya
1 çay kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
⅓ su bardağı zeytinyağı
1 su bardağı zeytin
6-7 dal taze yeşil soğan
pul biber
kuru nane



Yapılışı:
Sıcak su içinde tuz, şeker ve maya eritilir. Bir kaba konmuş unun içine zeytinyağı ve su yavaş yavaş eklenerek yumuşak bir hamur yapılır. İçine çekirdekleri çıkartılmış zeytin, ince doğranmış taze soğan, pul biber ve nane eklenir (ve arzu edilirse taze kişniş). Kabın üzerine nemli bir bez örtülerek sıcak bir ortamda mayalanması beklenir.
Hamur kabarınca istenilen büyüklükte parçalara ayrılıp şekil verilir ve yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklı dizilir. Yarım saat kadar da tepside (tepsi mayasının gelmesi için) bekletilir. ve 200 derece ısıtılmış fırında pişirilir.

6 yorum:

yaseminlerim dedi ki...

Merhaba hulya hanim nasilsiniz?
Ellerinize saglik zeytinli ekmek cok nefis gorunuyor afiyetler olsun .Ben bir kibrisli olarak sizlere tavsiye ederim blogumda cok nefis tariflerim var ziyaret ederseniz cok mutlu olurum blogumda daha deyisik zeytinli ekmek hellilmi tarifi de var mutlu bir pazar gunu gecirmenizi dilerim sevgiler: ( ilk defa duydum zeytinli ekmek icerisine kisnis (kus uzumu) konuldugunu ben hic bir zaman koymadim tavsiyede etmiyorum sevgiler:))

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili Yasemin yorumunun için teşekkürler. Benim kişniş dediğim maydanoza benzer bir bitki ama tadı ve aroması maydanozdan çok farklı.
Siz de gollandira diye bir ot kullanmışsınız. Belki de aynı şeydir.
Ben zeytinli keke hem hellim hem de zeytin koyarım. Bu da ekmek hali. Çok yakışıyor bu iki malzeme.
Sevgilerimle,

ismek kursları dedi ki...

güzel bir tarif. ismek yemek kursları ücretsiz kurslar...

daimamutfak dedi ki...

Arkadaşım ellerine sağlık nefis bir lezzet ara sıra da olsa bende yapıyorum.evdekiler çok seviyorlar sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

Hülya hanım, sayfamdaki ekmek tarifini soran yorumunuzu okuyunca güldüm. Çünkü bir aksilik oldu,yayınladığım tarifi kaldırdım.Düzeltmeler yaptıktan sonra tekrar yayınlayacaktım,işlerin başına geçince unuttum. Yarın mutlaka tekrar yayınlarım.
Sizin Zeytinli ekmek tarifinizi sayfamda paylaşınca Amerika'daki arkadaşım ''tam da aradığım tarifti''diye yazı yazmış. Ankara'daki arkadaşım da sayfanızdaki tariflere bayılmış.Ellerinize sağlık.
nihal-birtutamtuz.blogspot.com

Tuba dedi ki...

Merhabalar.
Öncelikle ellerinize sağlık demek istiyorum..Ekmekler çok güzel görünüyor,eminim tadı da öyledir.
En kısa zamanda bende denemek istiyorum.Bakalım kızım beğenecek mi? Aşırı derece de yemek seçen bir kızım var...:((