23 Aralık 2011

anneanne kurabiyesi


Eskiden evlerde fırın yokken, bu kurabiyeden anneannem yapar, mahallenin ekmek fırınında pişirmeye götürülürmüş. Fırın dönüşü de karşılaşılan tanıdıklara ve çocuklara ikram edilerek gelindiğinden eve gelene kadar tepsinin yarısı bitermiş. Bereketli ve dayanıklı bir kurabiye bu. Ağzı kapalı, serin bir yerde 15 güne kadar durur (eğer bitmezse). 


Malzeme:
4 yumurta (birinin sarısı üzerine sürülecek)
1 su bardağı zeytinyağı
1 su bardağı yoğurt
1,5 su bardağı toz şeker
1,5 paket kabartma tozu
alabildiği kadar un

Yapılışı:
Bütün malzemeler karıştırılır ve yavaş yavaş un ekleyerek yumuşak bir hamur yapılır. Şekil verme şekli size kalmış. Burada hayallerinizi ve içinizdeki çocuğu kullanın. Elinizi ve tezgahı hafif unlayarak uzun şeritler yuvarlayıp saç örgüsü, salyangoz, ters salyangoz, düğüm vs. yapabilir, ya da ½ cm kalınlığında açıp kurabiye kalıpları ile kesebilirsiniz. Hatta hamuruna ceviz, fındık, üzüm vs. katarak çeşnilendirebilirsiniz. Ama gerçek anneanne kurabiyesi bu. Ve çok da güzel. Yanına limonata, çay veya filtre kahve lazım. Şekil verdikten sonra üzerine yumurta sarısı (içine biraz zeytinyağı damlatabilirsiniz) sürülüp 200 derece önceden ısıtılmış fırında nar gibi kızarıncaya dek pişirilir.

3 yorum:

NAZLICA dedi ki...

Hülya hanım merhaba, size teşekkür etmem gerek. Sayenizde annemin yaptığı babaanne kurabiyesini hatırladım ve bugün yaptım. Çok güzel oldu.Yıllardır çeşit çeşit kurabiye yaptım ama bunların lezzeti hiçbir şeyde yok. Yeğenip hep babaannemin yaptığı gibi olmamış derdi, bugün tebrik ederim aynısı olmuş dedi. Teşekkürler. Ayrıca çinilerinize de bayılıyorum. Ellerinize sağlık.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Tarifi beğendiğinize sevindim. Benim de çocukluğumdan beri en sevdiğim kurabiyedir ve pastalara, böreklere değişmem.
Sevgiler,

MAYRI dedi ki...

Yazınızı face de paylaştım ve yarın bu kurabiyeyi deneyeceğim.... Tarif için teşekkürler.