18 Aralık 2011

havuç reçeli


Duyar duymaz, "hemen denemeliyim" deyip giriştim. Turunçgillerin o güzelim aroması ile havucun lezzeti ve dokusu kaynaşınca ortaya böyle bir nefaset çıktı.

Malzeme:
1 kg. havuç
750 gr. toz şeker
1 su bardağı portakal suyu
1 su bardağı mandalina suyu
1 su bardağı greyfurt suyu

Yapılışı:

Son derece basit. Havuçlar yıkanır, salatalık soyacağı ile ince soyulur ve rendelenir. Ben rendeleme işini tefal rondo ile yaptım.
Rendelenen havuçlar çelik tencereye konur, üzerine şeker ve meyve suları eklenir. Önce hızlı, kaynayınca ağır ateşte pişirilir. Ateş azaltılınca tencere kapağı bir süre kapalı tutulur havuçların yumuşaması için, sonra kapak alınarak kaynatılmaya devam edilir. Havuçlar az diri kalmalı. Daha yumuşak olsun istenirse kapak hep kapalı tutulur ve suyunu çekip reçel kıvamı alana kadar pişirilir.

Not: Tarifi aldığım arkadaşım şeker miktarı 1 kg. demişti ama ben bütün reçellerde şekeri azaltıyorum.

2 yorum:

Berceste dedi ki...

Kuzenim havuc, elma, portakaldan karisik boyle bir recel yapiyor. Ben gecen sene aynisindan yapip, icine biraz da ayva katmistim. Bayila bayila da yemistim. Portakali sevmeyen esim pek yanasmasa da benden ona sira gelmemisti zaten :)

Elinize saglik!

evcilik dedi ki...

Çok ilginç ve de nefis görünüyor,mutlaka denemeliyim...
ellerinize sağlık..