02 Eylül 2012

Gökçeada ve damla sakızlı muhallebi

Bu yıl Kuzey Ege'deki tatilimizin iki günlük kısmında Gökçeada'daydık. Ve bunca yıl burayı görmeye gelmediğimize üzüldük. Yukarıdaki iki gün batımı fotoğrafı Gökçeada'nın Semadirek Adası'na bakan yönünden.
Alttaki fotoğraf ise Aydıncık Plajı'ndan. Burada sörf okulu var. Deniz ve kumsal harika. Sörf yapanlar ise denizin üzerine konmuş kelebekler gibiler...
Gelelim damla sakızlı muhallebinin Gökçeada ile ilgisine... Gökçeada'dan damla sakızı macunu aldım bir kavanoz. Bunun en uygun tüketim şeklinin ise muhallebi olduğunu düşündüm. Gökçeada ile ilgili bir de domates reçeli konusu var. O da bir sonraki yazı konusu olacak :)
Malzeme:
1 lt. süt
1 çorba kaşığı damla sakızı macunu veya 3-4 parça tane damla sakızı
5 kaşık un (çok tepeleme olmasın)
7 kaşık şeker
Yapılışı:
Bütün malzemeler çelik bir tencereye konur ve çırpma teli ile karıştırarak pişirilir. Damla sakızı macunu yerine tane damla sakızı kullanılacaksa bir tatlı kaşığı şeker ile demir havanda dövülüp öyle eklenir. Muhallebi kıvamına gelince 1-2 dakika daha kaynatılıp ocak kapatılır.
Arzuya göre kaselere veya ayaklı bardaklara konur. Üzerine süslemek için hindistan cevizi, çikolatalı pasta süsleri, dövülmüş fındık, tarçın, hatta vişne marmelatı bile konabilir. Benim bu kez tercihim rondodan geçirilmiş bebe bisküvisi oldu. Çok da yakıştı.

2 yorum:

ACEMİ dedi ki...

Merhaba,
Sakızlı muhallebi tarifinizi yaptım. Bende adadan damla sakızı almıştım. Çok güzel oldu. Benim için tarifin içinde yağ olmaması çok önemli. Elinize sağlık... Çok teşekkürler...Kolay gelsin. Böyle güzel tarifleri bizlerle paylaşmya devam edin. Kolay gelsin...

Hülya YILMAZ dedi ki...

Afiyet olsun. Beğendiğinize sevindim. Ben de yağ ve şeker konusunda az tüketmeye dikkat ediyorum ama ... tatlı da çok cazip... vazgeçmek biraz zor...