23 Aralık 2012

mısır gevrekli krokan - mısır gevrekli kozalak


Kolay ve çıtır bir atıştırmalık. Ne isim vereceğimi bilemedim. Biz evde buna kozalak diyoruz. Yapımı da çok kolay.
Malzeme:
5 paket Ülker Metro çikolata
1 yemek kaşığı bal
1 yemek kaşığı tereyağı
5 su bardağı mısır gevreği (ben sade mısır gevreği kullandım. Çikolatalı da kullanılabilir)
bir avuç kıyılmış fındık (arzuya bağlı. ben kullandım)
Yapılışı:
Teflon bir pilav tenceresine metro çikolatalar kırılarak konur ve ocak kısık seviyede yakılır. Çikolatalar eriyince bal eklenerek iyice karıştırılır. Tereyağı da eklenir ve eriyince mısır gevrekleri konur. Yavaş yavaş karıştırarak mısır gevreklerinin çikolataya bulanması sağlanır. Silikon top kek (muffin) kalıplarına (başka bir kap da olabilir ama cam veya porselene yapışıyor. Plastik veya silikon kalıpta daha kolay şekil alıyor) kaşıkla doldurulur ve bir tepsiye ters çevrilir. Tüm işlem bitinceye kadar ocak kısık seviyede yakılır (donmaması için). Sonra kek kağıtlarının içinde servis yapılır.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

kaç tane çıkıyor?

Hülya YILMAZ dedi ki...

işte bunu saymadım. ama 15-20 arası diyebilirim. Tabii büyüklüğüne bağlı olarak bu sayı değişebilir.