10 Ocak 2013

fırında pırasa - pırasa suflesi - pırasa böreği


Sevgili arkadaşım Merih'ten bir tarif daha. Yine bir çok isim verdim. Hangisini beğenirseniz onu kullanın :) Bir veya iki dilim pırasa böreği, yanına bol salata ile sağlıklı bir öğün. Bol malzemeli ve sağlıklı... Üstelik de süper lezzetli.
Malzeme:
1 kg. pırasa
3 orta boy havuç
2 yemek kaşığı zeytinyağı
-
1 kuru soğan
2 yemek kaşığı zeytinyağı
yeşil biber, kırmızı biber
5-6 kaşık kadar kavrulmuş kıyma
2 domates veya salça
tuz, pul biber, karabiber
-
3 yumurta
1 su bardağı süt
-
rendelenmiş kaşar peyniri (arzuya bağlı)
Yapılışı:
Pırasalar, yıkanır, ayıklanır ve önce boyuna ikiye bölünür. Sonra 2 cm. uzunluğunda kesilir. Havuçlar, yıkanır, soyulur ve rendelenir. 2 kaşık zeytinyağı ile birlikte sotelenir ve tencere kapağı kapatılarak ve tuz eklenerek ağır ateşte pırasalar yumuşayıncaya kadar pişirilir. Sonra fırın tepsisine (ben dikdörtgen cam fırın tepsisi kullandım) yayılır.
Soğan yemeklik doğranır ve 2 kaşık zeytinyağında pembeleşince; kıyma, doğranmış biberler eklenir. Salça veya soyulup-doğranmış domates (veya her ikisi birlikte)ile birlikte kavrulur. Arzu edilen miktarda tuz, karabiber ve kırmızı pul biber konur. Bu karışım da pırasaların üzerine yayılır.
3 yumurta çırpılır, süt eklenerek tekrar çırpılır ve pırasaların üzerine dökülür. 200 derece önceden ısıtılmış fırında pişirilir. Suyunu çekip üzeri kabuk tutmaya başlayınca üzerine kaşar peyniri rendesi dökülür ve peynirler eriyince fırından çıkartılıp, kesilerek servis yapılır.

2 yorum:

Hülya Yıldırım dedi ki...

Pırasadan çok haz etmem ama eminim sizin tarifiniz bana onu da yedirir :). en kısa zamanda deneyeceğim. tariflerinizin devamını bekliyorum.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Hülya'cım seveceğine eminim. Pırasa yemeyen oğluma zorla tattırdım, 4 dilim yedi!