05 Ocak 2013

soslu ızgara somon


Somon balığı mutlaka soslu yapılmalı. Sebzeli de güzel oluyor ama bu sosla daha çok sevdim. Bu sosu kuaförde bir dergide okumuştum. İlk yaptığımda "bal" bana uygunsuz bir eleman gibi gelmişti ve eklememiştim. İkinci yapışımda balı da ekledim. Gayet de uygun bir elemanmış :) Somon seviyorsanız mutlaka denemelisiniz. İlk yapışımda taze soğanla, ikinci kez yapışımda kuru soğanla yaptım. Kuru soğanla da güzel ama taze soğanla bir başka güzel. Bu sosa tuz eklemedim. Zaten soya sosu yeterince tuzlu.
Malzeme:
2 parça somon fileto
½ çay bardağı soya sosu
ceviz büyüklüğünde zencefil
1 tatlı kaşığı bal
2-3 diş sarımsak
Yapılışı:
Somon parçaları yıkanır ve suyu süzdürülür. Bir kaba soya sosu, rendelenmiş zencefil, rendelenmii veya ezilmiş sarımsak, bal konur. Karıştırılır va somonlar bu sosa iyice bulanarak kapalı bir kap içinde buzdolabında 1-2 saat bekletilir.
Döküm tava kızdırılır. İçine çok az zeytinyağı dökülür ve kağıt havlu veya silikon fırça ile tavaya sürülür. Balıkların üzerindeki sosun posaları kağıt havlu ile silinerek balıklar tavaya konur. Üzerine doğranmış taze soğan veya yarım ay şeklinde doğranmış kuru soğanlar eklenir. Bir tarafı kızarınca yavaşça, parçalamadan diğer tarafı çevrilir. Bol salata ile servis yapılır.

Hiç yorum yok: