05 Eylül 2013

portakallı-damla çikolatalı top kek


Bu top kekleri (muffin) güzel bir toplantı için yapıp götürmüştüm. Bu kağıtları yeni keşfetmiştim ve üç renk almıştım. Ben her renge farklı top kek yaptım. Kahverengi olana; aşağıda tarifini bulacağınız portakallı-damla çikolatalı top kek, turuncu olana; benim çerezli top kek dediğim kuru meyveli ve cevizli top kek , sarı olana ise yaban mersinli top kek... Top kek kağıtlarını (bunlara laleye benzedikleri için olsa gerek tulip kalıpları deniyor) pastapazari.com adresinden aldım. Ama bu kalıpları alırken tulip tavası denen karton altlıklardan da almak gerekiyor. Tulip kalıpları bu tavadaki oyuklara yerleştirerek fırına veriliyor yayılmaması için. Ev tipi fırınlar için tulip tavalarını 12 delikli almak gerek. Diğeri oldukça büyük. Fırınınıza sığmayabilir. Kalıp 12'li ama benim biraz kek harcım arttı, onu da silikon kalıplara boşaltıp tulip kalıplarının aralarına sokuşturdum ve birlikte piştiler...
Malzeme:
1 yumurta
¼ su bardağı süt
½ su bardağı zeytinyağı
½ su bardağı portakal suyu
⅓ su bardağı toz şeker
bir fiske tuz
2 bardak un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
portakal kabuğu rendesi (bir tane)
¾ su bardağı damla çikolata
Yapılışı:
Fırın 180 derece ısıtılır. Çırpma kabında önce yumurta sonra diğer sıvı malzeme eklenerek çırpma teli ile çırpılır. Ayrı bir kapta kuru malzeme karıştırılır ve yumurtalı karışıma eklenir. Muffin (top kek) kalıplarına kalıbın ¾ dolacak şekilde boşaltılır (tulip kalıpları kullanılacaksa tepeleme bir yemek kaşığı yeterli) ve fırında 25-30 dakika kadar pişirilir. Tabii top keklerin güzel bir şekilde pişip pişmediğini anlamak için mutlaka kürdan testini yapmak gerekiyor.

3 yorum:

daimamutfak dedi ki...

Hülyacığım ellerine sağlık.Epeydir yazışmadık.Yaz tatili falan derken zaman geçti.Umarım herşey yolundadır.sevgiler.Daimamutfak.

Hülya YILMAZ dedi ki...

Herşey yolunda Neri'cim... Teşekkürler...

MyTaste dedi ki...

Merhabalar, size daha önce mail atmıştım ama gitmemiş olma ihtimaline karşı yeniden yazıyorum.

Blogunuza internette yemek tarifleri ararken rastladım. Öncelikle çok tebrik ediyorum, blogunuzu inceledim, tarifleriniz hem çok leziz, hem de yapımı gayet kolay görünüyor. :) Uygun bir zamanınızda yeni açılan yemek tarifleri arama motorumuz Tarifbul‘a bir göz atabilirseniz çok sevinirim. İsterseniz siz de En İyi Tarif Blogları kısmımızda tariflerinizi sergileyebilirsiniz. Merak ettiklerinize SSS’den bakabilir veya bana mail atabilirsiniz. Görüşmek dileğiyle.
Huma S.