24 Haziran 2014

tahinli kuru baklava


Baklavalık yufka ile yapılan kolay, hafif tatlı, lezzetli... Ben "tahinli kuru baklava" diyorum bu tatlıya.
Aşağıda malzemeleri ve ölçü yazıyorum ama, bu ölçülerde kendi tercihleriniz ve ağız tadınıza göre değişiklik yapabilirsiniz.
Malzeme:
1 paket baklavalık yufka
1 su bardağı tahin
⅓ su bardağı zeytinyağı
1 su bardağı irice dövülmüş ceviz (veya fındık)
toz şeker
Yapılışı:
Tahin ve zeytinyağı birlikte bir kavanozda iyice çırpılır. (Zeytinyağı tahinin ağırlığını ve yoğunluğunu azaltır.)Baklavalık yufkadan bir tane serilir. İçine 1,5 kaşık kadar tahin gezdirilir ve fırça ile yufkanın her tarafına yayılır. Üzerine bir kat daha yufka serilir. Ona da aynı işlem yapılır. 4 yufka olunca; yine tahin sürülür, 2 yemek kaşığı toz şeker ve 2 yemek kaşığı ceviz serpilir. Sıkı sarılarak (uzun kenardan) rulo yapılır ve verev kesilir. Fırın kağıdı yayılmış tepsiye dizilir. Burada önemli bir nokta var; yufka paketini açınca üzerini bir bezle örtülü tutuyoruz, yufkalar çok çabuk kuruyorlar!
Önceden 170-180 derece ısıtılmış fırında pembeleşinceye kadar pişiriyoruz. Soğuyunca kapaklı bir kutuda uzun süre saklanabilir. Servis yaparken üzerine pudra şekeri serpebilirsiniz.
Not:
Ruloyu kestikten sonra kenarda kalan düzgün olmayan bölgeyi bir sonraki rulonun içine parçalayarak ekleyelim (kaynak israfı yapmıyoruz)

8 yorum:

Lezzet sarayı dedi ki...

Mmmm nefis bir tarif rllerine sağlık.

Hülya YILMAZ dedi ki...

teşekkürler "lezzet sarayı" :)

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
çay makinesi

seolara dedi ki...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
çay makinesi

anunturi gratuite dedi ki...

Tatar kiz anunturi gratuite Romania. Sizin sayfa guzel. Ben bayiliyorum Turk mutfagi, sizin yemeklere, senin tariflere.
Benim sitem ozel sayfa acacak ben. Pagem anunturi gratuite icin. sizin tarif calip traduge romence dil yapiyor, veriyorum benim sayfama. Romanya kizlar ogrensin turk mutfagini anunturi gratuite benden. Tesekkur ederim emekleri icin ben hep copii yapacagim senin ve baska site yemek tarifleri anunturi gratuite olarak verecegim. Multumesc din inima Turcia.

Hülya dedi ki...

Kuru baklavayı hiç duymamıştım Hülya Hanım. sizin marifetli ellerinizden çıktıysa, eminim çooook lezzetlidir. ellerinize sağlık.

seyyar neri dedi ki...

Hülya'cığım merhaba.
Baklava yufkası ile ne güzel oluyor bizi de yufka açmaktan kurtarıyor bu durum değilmi?
ellerine sağlık gerçekten de güzel bir tarif bu.
Çinilere gelince :
Harikalar yaratmışsın canım ya..özenmemek mümkün değil.galiba evini görme zamanı geldi)) müze gibi olmuştur eserlerle..
daima mutfak..neriman

seyyar neri dedi ki...

Hülya'cığım nefis ...
Baklava hamuru çıktı işimiz kolaylaştı öyle değilmi? en azından açamama korkusu yok içimizde.rum evdekilerde çok beğeniyorlar..
seninde ellerine sağlık canım...Ben incecik bir hamuru mümkün değil açamam..ama şimdi çok güzel tarifleri bu yufka ile yapıyorum..
neriman